Dit firmalogo er dit varemærke – vælg det med omhu

16 July 2018 Astrid Pedersen

editorial

Et stærkt firmalogo er andet og mere end nogle tilfældige streger på et stykke papir. Du vil måske mene, at McDonalds store M og Apples æble med bid i er super enkle i deres udformning, og deri kan du godt have ret. Men det betyder ikke, at der ikke ligger timevis af hårdt arbejde samt dybe overvejelser og utallige forkastede skitser bag disse firmalogoer. Hele magien ligger netop i den enkelthed, med hvilke logoerne formår at præsentere de store, multinationale virksomheder – du er ikke i tvivl, når du ser det store, gule M ved afkørslen fra motorvejen, eller når et hvidt æble lyser op bag på en laptop i undervisningslokalet eller på kontoret. Du ved præcis hvad du får, og hvilke værdier, hvert enkelt firmalogo står for.

Design af firmalogo – en opgave for de professionelle

At forene så stor en prægnans med så høj en signalværdi i så enkel en form, er en kunst i sig selv. Og det er derfor at du, i fald du står for at skulle have udformet et nyt logo til din virksomhed, bør alliere dig med en professionel grafiker eller grafisk designer. Dit firmalogo er nemlig dit primære redskab, når din virksomhed skal brandes og profileres på markedet. Såvel kunder som potentielle samarbejds partnere og andre interessenter vil lære at associere din virksomhed med dennes firmalogo – og fortryder du først dit valg af firmalogo, kan det allerede være for sent.

Find din professionelle grafiker til design af firmalogo på damgraphics.dk

Hvis du således skal have designet et nyt firmalogo, bør du overlade opgaven til en professionel designer. Vedkommende kan, med sit skrappe blik for det visuelle, klart se, hvilke symboler og signaler, dit logo skal indeholde – og har samtidig 100% tjek på den tekniske side af firmalogo design. Læs mere på damgraphics.dk/firmalogo

More articles