Hvornår kan du få garanti på din vinkelsliber?

25 September 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Det er nogle gange smart at kunne forbrugerloven, så man kan kende forskel på, hvad man har ret til, når man køber noget, og hvad der er en ekstra service fra en forretning og tilsvarende, når man køber noget.

Mange købere ender nemlig med at tro, at de altid har ret, uanset hvordan de klager, og det kan være ved køb af en vinkelsliber, som vi bruger som eksempel i denne artikel.

Hvis det så viser sig, at man har taget fejl, og garantien er udløbet, så vil man have kompensation alligevel. Her skal man så nogle gange huske, at det er en service, som forretningen leverer, og ikke noget som man har krav på.

Ofte føler man så, at det var det mindste, man kunne forlange, men det er her, man burde rose butikken og omtale dem positivt.

Kan du risikere ikke at få garanti på en vinkelsliber?

Som sagt bruger vi eksemplet med en vinkelsliber, som vi vil bruge fremadrettet i denne artikel, da det er godt konkret eksempel, hvor vi kan sige, at man har købt den nede i et byggemarked med garanti på.

Men du kan også risikere at købe den, hvor du måske sparer penge eller på anden måde gør et godt køb, men hvor der ikke er garanti med.

Det glemmer mange mennesker, fordi de ikke har sat sig ind i loven – eller bare lige har tænkt sig lidt om.

Hvis du køber en vinkelsliber brugt, så er det givetvis et godt køb, men hvis man så køber den brugt af en privatperson, så er der jo ingen garanti med.

Måske kan man internt aftale nogle specifikationer, men ellers skal man ikke blive overrasket, hvis der ingen kære mor er, når ens vinkelsliber så går i stykker.

Det er jo den chance, man tager, når man ikke køber de bedste vinkelslibere.

More articles