Læg en veltilrettelagt strategi med din marketing

28 November 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

De fleste forretnings-indehavere med ved godt, at et er vigtigt at lægge en plan for ens marketing, så man ved, at den flugter med ens visioner, og at den er muligt at realisere – og det gælder både, når ens forretning er meget lille, og når den er meget stor:

For alle ønsker jo det samme, at man gerne skal blive endnu større eller i det mindste bestå og have en større omsætning i butikken.

Men rigtig mange slynger om sig med hurra-ord og moderne buzz-words, de lige har læst på nettet om, hvordan man lægger en god strategi for ens marketing, men så glemmer man at tjekke efter, om det egentlig er noget, som der praktisk kan implementeres i ens virksomhed.

Du bliver faktisk nødt til at tænke lidt som Egon Olsen, når du skal have fastlagt en marketings-strategi, som man kan blive nødt til at rette til, som Olsen også gør løbende: Jeg har en plan!

Han har en plan, noget skal udrettes og gennemføres: Vision.

Dernæst skal han bruge nogle remedier til at udføre den opgave: Værktøjet til at opfylde visionen.

Undervejs kommer der nok hindringer til eller udfordringer, som gør, at man er nødt til at lægge den strategi-plan om: rebranding.

Det er skønne spildte kræfter, hvis man okser derudaf efter at have klappet hinanden på ryggen til et møde om, hvor man gerne vil hen uden at vide, hvordan man kommer derhen – men det lyder nu meget fedt!

For når først man er begyndt at bygge skibet, der skal kunne sejle, så tager det tid at bygge det om, og endnu værre er det, hvis man indser, at man er nødt til at skrotte tegningen til skibet for at starte helt forfra fra bunden.

Lad Adtimize hjælpe dig med at lægge en personligt og tilrettelagt – der var Olsen igen! – plan for, hvad du skal gøre med din marketingsplan.

More articles