Øg dit salg med en webshop

26 November 2020 Lotte Hindsberg
image

I disse dage, hvor flere og flere vælger at handle ind på internettet, kan der være mange penge at hente for en virksomhed. Derfor vælger mange også at få en webshop tilknyttet deres forretning. Nogle med større og andre med mindre succes. Forskellen ligger ofte i det benarbejde, der ligger bag webshoppen.

Det er ikke nok at have nogle gode og spændende produkter, shoppen skal også findes af kunderne, og det er her arbejdet ligger. For at blive fundet på internettet af kunderne – især nye – er det vigtigt, at Google anser din webshop, som værende den bedste mulighed at vise dem, der bruger Googles søgemaskine. Du kan læse og lære mere om blandt andet SEO her https://e-info.dk/.

Den vigtige SEO

Når du planlægger at få en web-shop, kan du med fordel allerede fra starten tænke SEO ind. Både i forhold til hvilken CMS system du vælger. Er den nem at søgeordsoptimere eller skal du have dyr professionel hjælp ind over.

Samtidig skal du sikre dig at dine tekster indeholder de ord, som mulige kunder benytter, når de søger. Det fortæller Google, at din webshops er relevant for personen der søger. 

De fleste mennesker der søger efter en hjemmeside, et produkt eller blot information bliver på første side, når de søger og langt de fleste klikker på en af de 3 øverste. Det betyder at har du en web-shop, men den først vises på side 2, vil du med stor sandsynlighed ikke få nye kunder via internettet. 

Det er et stort arbejde at arbejde med SEO, men det er både et vigtigt og nødvendigt arbejde, hvis du vil have succes med din web-shop. Til gengæld er det et arbejde, der på den lange bane vil vise sig med en positiv bundlinje. Du skal være villig til at investere i SEO, hvis du er seriøs med din web-shop.

More articles