Pas på ikke at underminere dit autoværksted

13 November 2019 Anders Lundtang Hansen
image

editorial

Der kan være flere måder, hvorpå man uheldigvis kan komme til at underminere ens virksomhed i form af et autoværksted.

Det er selvfølgelig ikke et scenarie, man har lyst til at se udspille sig, og det gør man da heller ikke bevidst, da det næsten står på side et omkring, hvordan man driver virksomhed: man skal ikke modarbejde sig selv, tværtimod skal man gerne vækste, dominere markedet, være de bedste og have en stor omsætning.

Men det er ofte i det små, at man kommer til at søsætte noget, som i længden gør, at man er ved at grave ens egen grav for ens virksomhed. 
Det er måske ikke til at se med det samme, og det starter ofte i det små og udvikler sig til noget stort, som man ikke havde set komme – specielt ikke, hvis man er nybegynder på den front.

Så her beskriver vi lige overordnet nogle af de punkter, hvorpå man kan komme til at anti-undersøtte ens autoværksted.

Som det indledende har man måske ikke lavet ens markedsanalyse god nok forud, men man har bare oprettet et autoværksted, fordi det kunne være spændende.

Men kunderne bliver væk, fordi der allerede er et dominerende autoværksted i området, der rager størstedelen er kunderne til.

Måske er miljøet også så lille, at man ender med at ansætte de samme mennesker i branchen, og umiddelbart er det jo ikke et problem, men så ender man måske med at udveksle de samme medarbejder fra et konkurrerende værksted, så man ender med at ligne det andet, og man ikke kan skelne de to fra hinanden – og firmahemmeligheder bliver udvekslet helt uventet på tværs.

Har man allerede et autoværksted, så opretter man måske et mere lidt længere væk for at få mere plads og flere kunder, men markedet er stadig for lille, og man skulle have rykket sig længere væk, for nu er man konkurrent mod sig selv.

Vi giver dig lige et eksempel på et autoværksted, så du har noget at forholde dig til: http://www.hoejbyautocenter.dk/ 

More articles